tisdag 16 april 2013

Betagen i betong

Kom just på att jag glömt berätta hur det gick med betongprojektet jag, Anni och Ullis höll på med förra veckan!

Det var en smula kladdigt, lite dammigt och inte så enkelt, men himlans kul får jag säga.
Som tur var hade vi Hasse som hjälpte oss och blandade betong.
Det underlättade en hel del.


*här börjar en del av sakerna ta form*

Husen jag gjorde mallar till, av mjölkkartonger, behöver viss finjustering till nästa gång. Det var lite svårt att få bottnarna på dem helt plana, så det måste jag klura lite på.


*funkar med vanlig väggfärg*

Jag fick skrapa en hel del innan det blev ens något så när på undersidan, men med lite färg blev det rätt bra ändå. Däremot står de inte av sig själva så det begränsar ju placeringen en smula.




*med lite stöd går det*

Det jag, förutom husen, blev nöjd med var hjärtana som jag gjorde i isbits-formar av silikon. De var lätta att fylla och lätta att ta ur när de var klara.
Enkelt och utan krusiduller, precis som jag gillar det.

För tillfället har jag dem i min äggkorg.


*söta i sin enkelhet*

Ska se om det finns att få tag på liknande silikonform fast med stjärnor.
Det skulle nog också bli fint.

Mina trädgårdsplattor däremot, de är ett kapitel för sig.
På den ena lossnade alla stenar, på den andra satt inte en enda kula fast och på den tredje såg det ut som att någon hade kräkts...
Det är inget ni vill se.

Tro mig.

Men annars är jag nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar