fredag 5 april 2013

Senaste dagarna

Här har det varit lite datorpaus mitt i påsklovs veckan.

Har haft full rulle med alla möjliga aktiviteter och datorn har nog inte varit påslagen sedan i tisdags. Ganska skönt faktiskt.

I onsdags var vi ut till Kompis-Familjens stuga på middag och spelkväll.
Syster Yster hade lagat min favoriträtt, risgratäng.
Till det fick vi grillad kycklingfilé, sallad, kryddsmör och massa andra godsaker.
De hade till och med grillat lite korv, gullingarna.

Spelkvällen gick sådär för mitt och Syster Ysters lag.
Bestående av endast hon och jag.
Vi torskade inte bara en gång utan två...


*bara lite otur...*

Misstänker att vi hade behövt lite förstärkning av vår vanliga kompanjon, som tyvärr inte var där. Hennes kunskaper hade verkligen behövts.

I går var det sedvanliga morgonsimmet med Anni och sedan träffades vi här hemma, jag och mina tjejer, för att baka.
Blev biskvier med två olika fyllningar.
Hälften av biskvierna fylldes med en chokladsmörkräm och de andra med en som vi smaksatt med apelsin.


*gul och god, mycket god*

Kottarna har sovit hos Farmor och Farfar i natt tillsammans med sin kusin och vi ska väl ta oss en tur dit vi också på en stund.

Påsklovet lider mot sitt slut och jag får summera att det varit ett underbart lov.
Vädret har varit det bästa och vi har haft en lagom blandning av att göra ingenting och av att passat på att umgås med familj och goda vänner.

Men nu gör vi helg och hoppas på likadant finväder som vi haft de sista dagarna.
Kanske lite mindre blåsigt men gärna sol.

Trevlig helg allihopen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar