torsdag 11 april 2013

Tollidoo!

Förlåt kära läsare för att jag inte bloggar lika ofta som jag brukar.
Har full rulle hela dagarna så när kvällen kommer är jag helt enkelt så trött så bara att starta datorn blir som ett helt projekt.

I går kväll var inget undantag, men jag började ändå med att förbereda inför dagens pysselträff då vi skulle testa att gjuta i betong.
Inga stora projekt, men nog så pillrigt ändå för mig som aldrig provat tidigare.

Slaktade ett par mjölkkartonger för att kunna göra gjutformar till mitt projekt.
Hus.


*utan bygglov*

Sen blev det lite annat smått också, förutom husen.
En ljushållare för blockljus, ett par plattor jag har dekorerat och ska ha ute i trädgården, värmeljus-stakar och små hjärtan.


*håller tummarna att det blir bra*

Blir nog fint.
Om vi får lös dem ur sina formar vill säga.
Försökte vara noga med att olja in dem, men det återstår ändå att se.
På söndag vet vi, då är det dags att lossa dem.

Spännande spännande.

Sen fikade vi, i vanlig ordning.


*tummen upp för nybakt bröd*

Annis Bästa Hasse hade bakat småfrallor och källarfranska och det satt fint med te och smörgås efter några timmars pysslande kan jag säga.

Nu längtar jag massor till på söndag då vi får se hur det blev.

Fast först är det fredag.
I morgon.

Det gillas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar