söndag 21 april 2013

Nu är glada julen slut slut slut...

...julegranen kastas ut ut ut.

Äntligen har vårkänslorna bitit sig fast såpass att vi haft lite lust att fixa och dona ute på gården.
Magnus tog och plockade ner julgransbelysningen och lyckades sen efter många om och men få lös granen också.
Inte det enklaste, men med en yxa gick det betydligt lättare.


*äntligen*

Sen skottade han bort all is och snö från altanen så nu är den helt torr. Jag passade på att plocka skräp och städa till lite bland vintersakerna som nu får flytta in i vagnslidret.
Gissa om jag längtar till sommaren.

Nu vill jag börja plantera och mina svarta fingrar till trots ska jag ge mig på att sätta en hel del fröer.
Lavendel, luktärt, krasse och gräslök bland annat.


*nån gång måste jag ju lyckas*

Sen drömmer jag om att ha olika salladssorter och andra kryddväxter i pallkragar nånstans på gården.
Kanske lite purjo och fler jordgubbsplantor.
Tomater.
Och physalis! Det odlade jag ett år det blev helt galet mycket bär.

Det ska bli så spännande det här.
Nu måste jag göra lite ritningar.


Tiddelipom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar