tisdag 21 maj 2013

Bevisligen svarta fingrar

Har varit med Magnus på stan idag och ätit lunch. Körde på samma goda sallad som sist då jag och A var och lunchade. Pestokyckling och couscous.
Lika gott som sist.
Och trevligt sällskap av grannen fick vi också.

Sen for vi en vända på Coop bygg och investerade i en vattenkanna och två balkonglådor.

Har inte haft balkonglådor på över 15 år utan har planterat i krukor eller i drivbänkar.
Men nu hittade jag ett par som jag blev förtjust i.


*snälla frön, gro och kom UPP nu*

Gör ett sista försök och planterar krasse i dem. Mina plantor inomhus blev inte så lyckade. En av tjugo kom upp.
Fast jag gjorde som det stod och blötlade dem innan för att de skulle gro bättre.
Det funkade inte.


*ogröna så det visslar om det*

Nu har jag sått en omgång till, utan att blötlägga fröna innan, och blir det inget av det här då blir det till att köpa färdiga plantor i fortsättningen.
Vi får se hur det går.

Näst på tur att plantera är tomater och kryddväxter.
Blir rosmarin, salladslök och oregano i år.
Och så måste vi ta itu med vinbärsbuskarna.

Tror minsann det är vädret och värmen som inspirerar.


Tiddelipom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar