fredag 3 maj 2013

Det där bakexperimentet...

Receptet jag provade baka i förrgår blev inte riktigt så mumsigt som jag trodde det skulle bli.
Testade ett Brownie med cookiedoughtopping recept som jag hittat på nätet.


*den ser smaskig ut i alla fall*

Jag använde Pysslingarna som försökskaniner och åsikterna gick en smula isär.
Allt från gott till mindre gott och ovan smak.

Jag tyckte först den var riktigt dålig.
Senare på eftermiddagen smakade jag en tunn strimla.
Då var den så där.

Sen smakade jag en tunn strimla tillsammans med en sked av Makens kaffe.
Då var det så dåligt att jag tänkte aldrig mer.

Tror problemet var att det skulle vara salt i både brownie-smeten och i cookiedough-toppingen.
Och jag misstänker att jag kanske måttat fel nånstans.
Eller så var det bara för mycket salt för min smak.

Det var rätt stor mängd salt så jag minskade lite, men det blev kändes ändå som mycket.
Med mindre salt är jag övertygad om att den skulle vara supergod.

Så det blir ett försök till så får vi se.
Lyckas inte det får jag väl försöka igen.

Får återkomma i ärendet.


Tills dess får ni ha en härlig fredag.
Själv blir det jobb idag och ev. en tur till Luleå under helgen.

Och kanske nån loppisrunda.


Tiddelipom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar