lördag 4 maj 2013

Loppbiten

I morse skrotade jag upp familjen tidigt för en loppisrunda.
Nåväl, Käre Maken var uppe före mig men Kottarna fick vi väcka i alla fall.

Kvart över nio var vi på väg till ishallen där Lions har en jätteloppis varje vår.
Lite knorrade familjen över att vara där en halvtimme innan det öppnade.
Tills de såg köerna en kvart senare.
Milda Matilda vilken myrstack!

Men jag hittade faktiskt kaffekoppar.


*kafferepet närmar sig*

Sen blev det lite annat också.
En kökslampa som ska sprayas vit och en bricka till sommarens bullkalas.

Hann inte fota dem innan ljuset försvann så jag får återkomma med dem.
Något annat jag också ska återkomma med är receptet på den där kakan som inte blev så bra häromdan.

Jag och Elsa har bakat den ikväll sedan jag modifierat receptet en smula, och nu.
Nu, mina kära vänner är den to-die-for.
Med en kula glass är det nästan som att äta Ben and Jerry's, fast i kakform.

Men det får bli mer om det i morgon.
Nu måste jag bädda ner mig för ögonen går i kors.


Nattinatti från isi Sme´.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar