onsdag 1 maj 2013

Matprat och kompishäng

Förutom loppisen i morse har vi hunnit med lite trevligt gäst-häng mitt på dan.
Sen samlade vi ihop oss och åkte över till Kompis-Familjen som det var allt för länge sedan vi träffat.

Jag var faktiskt rätt Syster Yster sjuk, så det var så mysigt att mojja ner oss i soffan där och surra på. Uppdateringar om livet som har en tendens att susa på i hundranitti.
Och så spela spel och kramas med minsta E.et som faktiskt inte är så liten längre.
Mosters lilla hjärta.

Sen hade Syster Yster bakat en galet god äppelkaka som jag tiggde till mig receptet på.


*med vaniljsås till*

Middag blev grillat, första maj till ära.
Fläskfilé, grönsaker med ugnsrostade rotfrukter till och lite annat mojs.


*och kolla, jag äter kött!*

För tillfället håller jag på att experimentera i köket med ett nytt recept jag hittat på nätet.
Blir det lyckat får jag lov att återkomma med det här på bloggen.

Nu måste jag gå och titta till min nya kreation.


Kramkram från isi Sme´.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar