söndag 26 maj 2013

Hamnrunda

Jag och Magnus var ute och åkte en sväng rätt sent igår kväll.

Vi besökte några av de hamnar vi har här i vår närmaste skärgård.
Började ute på Björnholmen och så avslutade vi i Marahamn.


*storön*

Vissa av dem har vi ju själva besökt med båt, medan jag aldrig varit i en del av de andra.

När vi var ute I Marahamn kom en bister herre ut ur vaktstugan och inspekterade oss.
Det var lite läskigt.

Men jag minns att de haft en del problem i den hamnen med skadegörelse så jag förstår honom, och klockan närmade sig ju tolv.
Fast nog tycker jag vi ser rätt snälla ut, i alla fall Maken.

Kolla bara vilken goding:


*ja, jag säger ju det*

Men jag tycker ändå att herren kunde unnat sig att svara, när jag hälsade.
Nåväl.
Vi hade förövrigt en riktigt trevlig sväng och när vi sjösatt båten ska vi besöka hamnarna havsvägen.

Jo!
Sedan hittade vi Årets Korsning.
Ute i Ryssbält nånstans.


*tadaa! skåda vackerheten*

Kan inte förstå hur jag kunnat missat den Utnämningen.
Nån annan som var där när det begav sig?



Kramkram från isi Sme´.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar