tisdag 28 maj 2013

Oboy, vilket vackert väder!

Blir mycket bloggande om trädgårdspyssel för tillfället.

Har ju aldrig varit särskilt intresserad av växer. Och de inte av mig heller för den delen...
Men helt plötsligt vaknade nåt.

Roligast är fortfarande att planera vad man ska göra och att bygga saker.

Att fröna däremot gror med varierande framgång får jag väl ta, och att jag får köpa en del.
Det blir nog bra.


*här är det lagom med både sol och skugga*

I dag har jag färdigställt min andra pallkrage och sedan har jag byggt en klätterställning till mina vita luktärter.
Nu hoppas hoppas jag bara att de vill växa och trivas där. Det skulle sannerligen behövas för självförtroendet.
Håll tummarna.


*till denna sågade jag grenar från en rönn*

I morgon ska jag inreda blomlådan vid bron till huset.
-Tack finaste Maken för hjälpen med den!
Där vill jag så väldigt gärna ha humle.

Nån som vet var man får tag på sådana plantor?
Eller rent av vet var man kan gräva upp ett par stycken.

Tant Grön skulle bli såå tacksam.


Tiddelipom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar