tisdag 11 juni 2013

Fikapaus isi Sme´

Har haft goa Anni och Oliver här på besök i dag.
Passade på att testa lite nytt fika på dem.
Kladdkakemuffins med nutella frosting.
Tummen upp för dem.

När jag bakade dem igår och skulle ta ut dem så märkte jag att ugnsluckan var lite skev på nåt vis.
Tänkte att luckan får kallna först och sen glömde jag helt enkelt bort det.

Så i morse när jag skulle grädda marängtårtan så fick jag hela ugnsluckan i handen.
Eller ja inte hela, bara den yttersta delen...
Den inre glasrutan satt kvar i öppningen.

Lyckat värre sedan man haft ugnen på 200 grader i en halvtimme.
Som tur var hade käre Maken inte hunnit åka till kontoret inne i stan så han kunde komma till undsättning.


*och vi fick oss lite fika*


Sicken tur man har somliga dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar