söndag 30 juni 2013

Härliga hönor!

Hemma hos goa Anni och hennes familj finns det både hönor och några tuppar.

Hemma hos min goa Kompis-Familj finns det bara hönor.
Och det blir ju lite trist i längden.
För hönsarna.

I dag var det bestämt att en av tupparna skulle få byta hem.
Så efter lunch i dag åkte jag dit med Syster Yster och två av hennes kottar för att hämta honom.


*kolla vilka sötnosar*

Hönorna var inte de lättaste att få med på bild, men ett par lyckades jag fånga i alla fall.
Och E fångade tuppen som lite passande fick åka flyttkartong till nya hönsgården.


*nya tillskottet*

Kan säga att jag blev ännu mer sugen på hönor nu.
Jag hade ju så smått en tanke på att vi också skulle förära oss med ett par stycken i sommar, men jag känner att jag vill fixa till lite mer i uthuset innan vi drar igång det projektet.

Sen måste jag ju övertala käre Maken också...



2 kommentarer:

  1. Vilka fina kort du fick annat än mina...
    Hoppas tuppen ska trivas bra med sina nya hönsor.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Äh, de blev nog bara stela av skräck då de såg mig...
    Tror tuppen ska trivas bra. E3an håller vakt!

    Kramkram :)

    SvaraRadera