tisdag 4 juni 2013

Trädgårdsmästaren

Nu har jag fått lite hjälp i trädgården.

Käre Maken förärade mig med en trimmer. Kan ha att göra med att jag tjatat om att jag vill ha klippt kring kanterna runt huset och uthuset.
Eller så var det så enkelt att han inte vågade låta mig använda röjsågen.

Den har ju som bekant en hyfsat vass klinga och jag har ju som bekant en viss tendens att fastna med diverse fingrar i olika saker.
Dålig kombo med andra ord.


*nykomlingen*

Den här har bara en tunn plasttråd som slår av gräset. Även om jag starkt misstänker att det också skulle kännas på fingrarna så klipper den nog inte av dem i alla fall.

Inte för att jag hade tänkt prova, men det hade jag å andra sidan inte tänkt den gången jag fastnade i symaskinen heller.


Tiddelipom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar