tisdag 22 april 2014

Att jaga en glassbil

Det är inte första gången det händer.
Jag har gjort det så många gånger att den till slut gjorde en egen hållplats uppe på våran gård.
De har nämligen -Lite svårt med husnumren ute i byarna, sa de när jag ringde och kollade var de egentligen stannar.

Till glassbilens försvar har jag väl inte varit den flitigaste shopparen nu under vintern, men hallå. Då är det ju lite väl kyligt ute.
Kör den ens på vintern förresten?

Nå, i dag hörde jag den i alla fall pingla och öppnade dörren för att inte missa den.
För här skulle handlas mazariner. De har så goda sånna på glassbilen.
Ställde mig i dörröppningen med plånbok och glasskort i högsta hugg.
Och barfota. Big misstake.

Jag hör den pinglande åt alla de håll och kanter och sen kör den bara förbi! Visserligen stannade den vid brevlådorna längre bort efter byavägen, men innan jag hunnit hoppa i storstövlarna och rundat husknuten var den borta.

Och jag-jagar-INTE-glassbilar-med-bilen.

Barasåattnivet.

Nästa vecka ska jag bygga ett farthinder.

Ett stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar