söndag 1 april 2012

April april

Härliga helgen bjöd på bland annat premiärtur med cyklarna för Kottarna igår. Första svängen var till farmorn och farfarn.

Jag tror inget slår känslan av att susa i väg på det knastrande gruset och känna våren i luften.
Sedan är det ju inte dumt heller att bli bjuden på laxsoppa och nybakt då man kommer fram.

Senare på lördagskvällen var det Byakväll uppe i Byagårn.

Några av byns grabbar uppträdde med gitarr och trummor. Rockades lös ordentligt gjordes det och de var riktigt duktiga.

Så efter musik och lite korv med bröd i Kottarna och Makens magar åkte vi hemåt för att ha myskväll.

Ost och kex blev det och till och med jag fick i mig lite godsaker.


*favoritkexen*

Någon ork att blogga däremot fanns inte när kvällen kom.
Den tog helt enkelt slut av utflykten, men det var det värt.

I dag har vi också varit i väg en sväng. En liten tur in till stan för att köpa vårens första pinnglass.
Det har ju kommit massor med nya glassar men i slutänden var det de gamla favoriterna som valdes.

Sedan susade vi hemåt för att mysa ner oss i soffan och se Tintin.

Jag blev jätte förtjust i filmen och kors i taket så sov jag inte en enda sekund. Och det mina vänner hör inte till vanligheterna.
Om det då beror på att jag laddade med en tupplur på eftermiddagen eller om det helt enkelt beror på att den var så bra, det låter jag vara osagt.

Men själv skulle jag tippa på det sistnämnda.

Nu ska jag däremot bädda ner mig. Det har varit mycket i helgen och nu ska det bli skönt att lägga sig och läsa en stund.

Elsa tjatar hål i huvet på mig att jag måste börja läsa hennes bok Hungerspelen. Är den så bra som hon säger (och hon brukar ha bra smak) då har jag en si så där niohundra sidor att se fram emot.

Det ska väl hålla mig sysselsatt ett tag...




Nattinatti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar