tisdag 3 april 2012

Mat-surf

Nu har jag susat runt en del och hittat lite godsaker till helgens påskmiddag.

I senaste numret av Buffé hittade jag ett recept på dubbelmarinerad fläskfilé som jag tycker verkar lovande.
Inga krångliga ingredienser och man kan förbereda i god tid.


*bild lånad på ica.se*

Det är rätt skönt att kunna förbereda innan när jag inte är riktigt pigg. Nu har vi ju inte planerat nån större middag kanske bara jag och käre Maken, inte så bara det heller förstås, men ändå.

Är det lätt blir det roligare.
Tycker jag.

Till det kallskurna är jag sugen på paj. Ett bra recept på det hittade jag inne på Allt om Mat.
En god paj med grönsaker i. Nu tror jag att jag ska modifiera receptet en smula för jag är gräsligt sugen på sparris och det fanns inte med.

Så då gör man om.
Tycker jag.

Så behövs en varm sås till köttet.
Eller kanske en kall.

Lite sallad och ett gott bröd.

Och en önskan om att vara så bra så jag ska kunna äta nåt av det goda.

Det är inte för mycket begärt.
Tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar