söndag 22 april 2012

Hej Söndag!

Krångliga blogger har börjat med nåt nytt sk. uppdaterat Blogger-gränssnitt.

Fråga mig inte vad det innebär förutom att allt i bloggen är i en enda röra och jag hittade inte nåt av min vanliga ordning.

Mitt blogginlägg från igår hade inte blivit publicerat utan låg bland inlägg som skulle redigeras?!

Men det fanns kvar i alla fall.

Tack och lov.

Som tur var hittade jag lite goda råd inne på en annan blogg och det visade sig inte svårare än att jag kunde trycka på en ikon och välja tillbaka mitt gamla så var allt som det brukar.

Jag gillar då allt är som det brukar.

Nånstans läste jag att kossor är riktiga vanedjur.
De vill ha sina fasta rutiner.
Äta det de brukar.
Sova där de brukar.
Alltid.

Ja, lite som jag alltså.

Nu ska vi äta middag här.
Maken har lagat helstekt fläskfilé, jag har fixat Hasselbackspotatis och så ska vi äta sallad till.
Det är nästan det jag är sugen mest på.

Salladen.

Kanske jag håller på att få skörbjugg.



Nåväl, nu ska jag gå och tugga på mitt strå ;)
Ha en skön kväll!

/ Mamma Mu


*

5 kommentarer:

  1. Då är jag en "kossa" också..Gillar rutiner!
    Skörbjugg får man ju av kött, som bekant,,,,
    Kram från Mammsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. MuminMormorn:

      Men Mammsen.
      Nu blir jag helt förvirrad.

      Är det av kött man får det?
      Är det inte av vitaminbrist?

      Fast det kanske är samma sak...

      Ringer på en stund så vi får reda ut det här :-)

      Kramkram.

      Radera
    2. Ja,du har helt rätt!! Men du och din bror J hävdade, när ni bodde hemma,att vi äter kött så ofta,att ni kommer att få skörbjugg,,,,,,,,,
      Mammsen

      Radera
    3. MuminMormorn:

      Hmm, ja just det ja...
      Det hade jag visst förträngt.


      A: Muuu! ;-)

      Radera
  2. Tror absolut att det är vitaminbrist som orsakar skörbjugg, typ om man inte får i sig nog med frukt. C-vitamin brist närmare bestämt.
    Sen tyder ju att du mest var sugen på salladen att du kanske är lite "ko"... ;-)/A

    SvaraRadera