söndag 15 april 2012

Helgen i ett svep

Så har helgen passerat och vi har faktiskt hunnit med en del.

På fredag var vi över till goa vänner och hälsade på en stund. Tycker det är så skönt varje gång jag tar mig i väg en sväng och ser något annat än hemmets väggar.

Lördagen däremot spenderades bara här hemma. Orken tröt och det som skulle göras på lördagen var att rensa upp bland typ tio kilo tidningar som jag haft i en jättehög på vindan.

Vet att det var nåt jag skulle spara i nån av tidningarna, men efter ett tag minns man liksom inte vad.
Och i vilken.
Så då sparar man allihopa...

Först tänkte jag faktiskt strunta i att sortera, men så kom jag på den geniala idén att jag kunde släpa högen till sängen och sitta där och sortera.

Jag har bläddrat igenom varenda tidning och rivit ut alla de recept och de inrednings ideér som jag skulle spara.
Det blev en liten hög på kanske tio blad i spara-högen och en si så där många kilo tidningsskräp i kasta-högen.

Tog nog dryga två timmar och sista stunden låg jag och sorterade, men nu är det gjort.
Då är nästa projekt att ta sig till returinsamlingen.

Och så sortera högen, som ännu är kvar, med alla böckerna...

På förmiddagen i dag ringde lillebror och sa att han och Fasters Finaste tänkte göra sig en sväng över.
Och kanske få sig en liten kaka till livs.

Nu finns det kakor i frysen.
Förvisso.
Men jag var sugen på att baka nåt annat så jag gjorde en omgång syltkakor. Magnus fick en snilleblixt och föreslog att vi istället för sylt skulle sätta nån form av choklad i mitten på några.


*med chokolade i mitten*

Jag är av naturen ganska skeptisk till alla former av förändring, men satte ändå en kaffeböna av choklad i några av kakorna.
De andra fick vara som de skulle.


*godaste-godaste kakorna i världen, sa W*

Själv har jag inte smakat någon ännu, men de båda sorterna blev godkända av våra fikagäster.
För inte bara Bror min och W kom förbi utan bästa Syster Yster med Make och deras minsta e, också.

Och se vad de hade med sig!




*finaste pärlhyacinterna*

Så jag har nåt fint att titta på.
Nu har de fått en sluring med vatten så ska vi se om jag inte kan få dem att trivas här hos mig.

Pärlhyacinterna alltså.

Risken är inte överhängande, för min Syster Yster har grönaste fingrarna på jorden och mina är mer åt det svartbruna hållet.

Men jag ska göra mitt bästa.


Nåhå, nu ska jag ta och vässa saxen och sedan ska Maken friseras.
Önska mig lycka till.


Eller kanske honom snarare...


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar