måndag 24 maj 2010

Grabblycka isi Sme´

Idag har varit grabbarnas dag.

För det första:

Lilla e och jag har varit till tandläkaren idag.
Somliga gillar inte alls att gå dit. Men det gör lilla e.
Särskilt idag...
Vi har nämligen varit och hämtat en sak han väntat och väntat på.

Tandställningen!



Han har själv fått välja färg på den och valde sin favorit färg såklart.
Röd.
Han är jätte nöjd, han tycker tandställning är coolt.
Lite Stor-kille aktigt, sådär..
Och det är det ju.
Inte många småpluttar som får tandställning.
Helst hade han velat ha Tågräls men tyvärr fick han nöja sig med denna...
Den är i allafall röd. :-)
Och han är nöjd. :-)


Det andra vi gillar i dag är detta:



Älsklingen min och finaste pappan, han klarade teori provet till Jägarexamen idag!
Nu är det bara skjut provet kvar.
Sen får älgarna huka sig i skogen. Ja, till hösten alltså ;-)
Mums vad gott det ska bli att fylla frysen med älgkött.
*längtar*

Grattis Älskling. Jag och Kottarna är galet stolta över dig!

Nu ska vi fira lite, med extra många kramar och
kanske nåt gott till middag.


Hej på en stund.

----------------------------

Kl. 20.30

Blev god middag.
På Vikingen.
Lax planka med gratinerat mos, sparris och bearnaisesås för de vuxna.
Barnen valde spagetti och köttfärssås.
Inte helt oväntat. *ler*
De provsmakade våran mat och skulle beställa samma nästa gång.
Bra val.
Kan varmt rekommenderas, för den som gillar fisk ;-)


Ha en skön kväll.

1 kommentar:

  1. Grattis "bästa" svärsonen till din examen.Inte alltför enkelt att klara den!!Har testat en gång, när jag trodde att jag skulle jaga på fritiden.Gav upp.Svårt att hålla reda på alla olika egenskaper,som ju djuren har.
    Bra val av lilla e,att ta en röd tandställning= en fin färg!!!
    Älgjakt i smè skogen- då kanske man blir bjuden på älgkött---som är sååååå gott.
    Tänk, att du min dotter,som aldrig skulle äta kött, när du flyttade hemifrån, nu är gift med en älgjägare!!!!!!!!! Ha det alla ni isi sme.

    SvaraRadera