tisdag 4 maj 2010

Semester tankar

När jag kikar ut från kontors fönstret här hemma, kan jag se öppet vatten på älven.
Både våra syrener och våra rönnar på gården har fått knoppar.
Om ett par veckor kommer det att fullkomligen explodera av grönska.
Härligt, känns som att sommaren är på G.

Ska börja planera lite semester snart. Jag är jätte sugen på att få visa barnen Danmark.
Vi var ju där själva, på vår bröllops resa och det var så otroligt fint.
Skagen var verkligen en pärla.
De hade de godaste räksmörgåsarna jag ätit.
Men så är de ju också kända för sina "smörrebröd" där. De mackorna är en hel lunch med sina handskalade, stora, färska räkor på.



Åh, man blir så suuugen.

Nåja, vi får se.
Vi får sätta oss ner hela familjen och planera lite längre fram.
Men Danmark är mitt förslag :-)

Sen måste vi ju ta en tur förbi Stockholm också.
Där ska vi hälsa på goaste vännerna våra.
Det var såå roligt att ses i höstas.
Längtar efter er, om ni läser det här! *vinkar* Kanske vi kan ses på nåns gräsmatta och grilla en liten korv ;-)

Sen kommer nog Kottarna att vilja åka till Gröna Lund...Det var ju inte öppet i höstas då vi var ner.
Så antagligen blir det en tur dit med i sånna fall.
Fasa, för en som mår illa bara utav att SE dessa karuseller fara runt...
Sockervadd, det är mer min grej.

Men, men, inget är bestämmt än, som sagt var.

Nu blir det middag och sen ska jag och M åka iväg på en liten tur i det vackra vädret.


Kram och hej!

2 kommentarer:

  1. OH du den mackan skulle man lätt kunna mula i sig hahahaha. Det lät som bra semester planer ni hade vi sätter på grillen på en ggr ;).
    Vi har också pratat om danmark och legoland det vore nice :).

    Hälsa The family
    Bamsekramar oss

    SvaraRadera
  2. Hej muminmamman!!!Du beskriver räkmackorna, så det vattnas i munnen.Jaa..sommaren är på G, med knoppar,som så småningom slår ut.Häggen till min födelsedag och syrenen en vecka senare.Besökte min väninna på vägen hem i kväll...det är ju av henne jag köpte "pärlan" för 5 år sen, och den kändes som ny efter besöket hos "Bosse" bildoktorn.Kram o sov gott kära dotter o svärsonen, som jag gillar skarpt!!!!!

    SvaraRadera