onsdag 19 maj 2010

Önskas: ett eget litet regnmoln.

Idag slår värmen rekord på vår uteplats...



+43 i solen...

+27.4 inomhus...

Jag blir mer än anständigt närgången mot AC.n.
Barnen cyklar och gungar i trädgungan.
De springer runt som vildar ute.
Jag springer, nåja *hosthost* går efter och påminner om att dricka vatten.
Jag glömmer bort att dricka vatten själv.
Jag blir yr i bollen och måste vila en stund.
Sen tvingar jag dem att vara inne en stund och ta det lugnt.
Vi spelar Ubongo.
Jag förlorar och skyller på värmeslag.
Vi orkar inte äta varm mat.
Det blir grillad kyckling, potatis sallad och massa goda grönsaker.


*Tack goaste Kompis för tipset*

Nu börjar livsandarna piggna till.
Barnen går ut med kompisarna en stund.
Det är faktiskt lite svalare ute.
Det är bra.
Jag sätter mig framför datorn.
Datorer genererar också värme.
Smart drag.
Eller inte.
Bestämmer mig för att jag nog har värmeslag ändå.
Eller kanske lite härdsmälta.
Kan bara tänka korta meningar.
Annars irrar jag iväg mig.


Bra saker idag:

*Mitt hb låg på 119 !
*Mina vita små soldater verkar också hålla samlad trupp, i lagom mängd.
*Tvätten torkade på en dryg timme ute på klädstrecket.

Vad spelar då lite härdsmälta för roll...


Over and out.

4 kommentarer:

  1. Nä men va kul att du hittat till min blogg! :) Hur har du hittat den? Om man får vara nyfiken ;)
    Kanske borde maila NSD så man får bättre bild. Tack för tipset! :)
    Ha de fint i denna underbara(?!) värme!

    SvaraRadera
  2. Ja, idag är det inte måttligt varmt! Puh! Vad bra att tipset gav något! :-)
    Du skriver så roligt, blir glad av din blogg! Och hungrig! ;-)

    SvaraRadera
  3. Värmeslag?? Jag önskar mig en bastu!! Blir hungrig när jag ser all god mat ni äter.Längtar till jag blir gammal, och får bo med er varannan vecka.Visst var det väl så????????????????Kram från muminmormorn

    SvaraRadera
  4. Ahaa..det kanske var via min svägerskas pysselblogg. http://pysselverkstaden.blogspot.com/
    Känner som igen ditt bloggnamn så det kan hända att jag kikat in till din blogg nångång.. Man hoppar ju från den ena bloggen till den andra å så hittar man vem som helst. Å det är ju skoj! :)
    Snart iväg å jobba i denna äckliga, kvava värme.. blä!

    SvaraRadera