tisdag 18 oktober 2011

Jåbba jåbba jåbba

Här pluggas det för fulla muggar.
Kottarna jobbar på med veckans läxor och sedan jobbar de i förväg med ämnena för den veckan de ska vara lediga.

Det går med varierande framgång.
Men de jobbar på bra och det är huvudsaken.
Själv sköter jag markservicen, även den med varierande framgång...

Gulliga mammsen har varit om och hälsat på i dag och med sig hade hon två påsar te till mig!
En påse med "jättegott" och en "mums mums" te.
Passar bra med tanke på att det i natt kändes som om jag andades ren eld och jag sov väl ett par timmar på sin höjd. Som tur var kände jag mig bättre på morgonen än vad jag hade trott, så dagen har gått på rätt bra i alla fall.

Men visst kom teet till nytta.


*favoriterna*

Svärmor var så gullig i dag och hade äran att fylla jämnt och vi blev bjudna på inte bara en, utan två sorters smörgåstårta och därpå följande två lika goda tårtor.
Jag kunde nästan inte bestämma mig men valde smörgåstårta med räkor och så jordgubbstårta efteråt.


*nomnom*

Maken som också jobbat undan bra i dag, han kom hem en hel dag tidigare.
Det gillar vi.
Så hann han också vara med och fira lite.

Nu jobbar vi på att få Kottebarnen i säng och sen ska jag pimpla mer te och kurera mig med panodil och skorpor.
Det tror jag gör susen.

Men först Vem tror du att du är. Min favorit Richard Wolf är dagens letare och det ska bli spännande att se lite utav hans historia.
För säkerhets skull spelar jag in det också, i fall jag vill se det flera gånger.

Nehepp.
Nu logga ner innan jag gäspar käkarna ur led.


Tiddelipom!

4 kommentarer:

  1. Spara Richard Wolf, så kan vi se programmet tillsammans,
    när resten av familjen är på semester..
    Kram Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:

    Det kan jag göra.
    Har försökt börja se det två gånger men bara somnat. Då ser vi det tillsammans.

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Jag kan prata lite under tiden,så håller vi
    oss vakna-båda två...
    Mammsen

    SvaraRadera
  4. MuminMormorn:
    Låter som en bra idé.

    SvaraRadera