måndag 31 oktober 2011

Hemundervisning

Skulle nog inte ha ordat så mycket i går om hur bra det gick med knät. När det var dags att ta sig upp på vindan i går kväll hade jag så ont så jag knappt tog mig upp för trappan. Sedan har dagen i dag varit ett elände.

Så ja, jag lärde mig nåt.
Att inte ha så himla bråttom och att det faktiskt inte gör nåt om Rulle stannar ett tag till.

Men annars har det varit en bra dag.

Det blev våfflor och glass till lunch eftersom att Elsa hade namnsdag i går.


*med jordgubbsglass*

Vi hade tänkt äta det igår men vi var så mätta efter middagen hos Kompis-Familjen så vi bestämde oss för att äta dem i dag i stället.
Våfflorna alltså.
Inte Kompis-Familjen...

Sedan har vi jobbat på här hemma med Kottarnas läxor. Det är ju en del att jobba in då de var lediga förra veckan.

Lilla e skulle göra engelskan och på skolan hade de sett en kortfilm med engelskt tal. Så jag kom på den briljanta idén att vi kunde göra det här hemma också.
Så Kottarna såg tecknade filmen Up med engelskt tal och sen hade de filmen textad på engelska också.


*härliga film!*

Lite fundersam var jag först, men det gick faktiskt jättebra. Lilla e tyckte han förstod det mesta och även om han inte hade förstått alla ord, kunde han lista ut dem med hjälp av de andra orden som han förstod.

Det mest briljanta med idén var att jag kunde passa på att sova en liten stund på soffan medan de såg filmen.
Tror nog jag missade en timme i mitten av den, men början och slutet såg jag, i vanlig ordning när det gäller mig och film.

Däremot vette gudarna vad lärarfacket skulle säga om jag jobbade på det här viset på skolan men si nu gör jag ju inte det.
En himla tur för alla inblandade får jag väl lov att säga.

I morgon ska vi fortsätta med att göra experiment på NO'n. Då är det maken som håller i lektionen.
Det ska bli spännande.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar