lördag 15 oktober 2011

Lördags mums

Maken for ju som sagt och jagade älg i morse medan undertecknad låg kvar och läste ut sin engelska deckare.
Det gick faktiskt bättre när man läst ett tag och jag tyckte jag fick till det ganska bra mot slutet av boken.

Som tur är har jag två böcker till i samma serie och som jag nu har att se fram emot.

Även om jag tyckte gick bra att läsa på engelska så skulle jag gärna läsa dem på svenska också. Har en känsla av att jag skulle tycka om de ännu lite mer då.

Det blev aldrig att vi såg film i går och inga popcorn blev det heller för den delen. Vi varken orkade eller var riktigt sugna efter en sent intagen middag bestående av korv och makaroner.

Vi myser på i kväll i stället.
Maken är hemma från skogen och laget har skjutit fyra vuxna och två kalvar i dag.
Så han är nöjd med dagen. Det är jag själv också, har fixat köket som i vanlig ordning såg ut som ett bombnedslag efter mina hängigaste dagar och efter Makens intensiva jobbande.
Tog sin modiga lilla tid men nu är det ordning och reda, så kan vi ägna oss åt annat i morgon istället.

Nu blir det soffmys och jag har gjort chokladpudding att mumsa på, lördagskvällen till ära.



Så gott som vilket godis som helst.

Hoppas ni alla haft en skön lördag för fint väder har det varit, i alla fall i min del av landet.
Strålande sol och träden som glöder av höstens alla sprakande färger.



Somliga dagar känner man sig lite extra varm om hjärtat.

I dag är en sådan dag.



Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar