måndag 17 oktober 2011

Ny vecka

I dag har jag hunnit med en massa saker känns det som.

Började dagen med att vinka av käre Maken som åkt till Umeå och jobbar där fram till onsdag.
Sen åkte jag och hälsade på hemma hos Tussilago.

Hon fyllde ju år förra veckan men jag var och grattade henne idag.
Känner verkligen att jag borde ta mig tid och hälsa på oftare. För jag tror det är det det handlar om. Att jag måste ta mig tid.

Vissa veckodagar känns det som att man har så mycket med allt så man inte orkar, men jag tror också att jag lätt blir lite slö på att ta mig iväg.
Blir så lätt att man bara ligger i soffan och hänger då det i stället är så mycket mer berikande att susa iväg och vara lite social.

Det ska bli mitt nya tänk.
Ut i världen!
Ja inte jorden runt nu, men nästgårds i alla fall.

Trevligt var det i alla fall att surra bort några timmar innan det var dags att hämta hem Kottarna från skolan.

Sen har vi ätit middag, skjutsat Stora E på teatern och strax ska jag skjutsa lilla e på jujutsu träningen.
Medan han är och tränar ska jag faktiskt ta med mig Stora E och hälsa på en annan kompis medan vi väntar.

Sedan blir det hem för kvällsmat och så i säng med Kottarna.

Känns lite märkligt egentligen.
Man tror att när man är ensam hemma och ska ordna med allt, att det liksom ska blir mer jobb då.
Men i själva verket går det riktigt bra.
Kanske man effektiviserar sig på ett annat sätt när man vet att man är själv och sedan är det ju inte lika lätt att man tänker att nån annan ska göra det och det och det...

Nåväl, lite väl tomt och tyst är det allt utan Maken här hemma.
Och det kommer nog att kännas ännu tommare när jag bäddar ner mig i kväll.

Men jag får i alla fall ha fjärrkontrollen alldeles för mig själv.

Och det är ju alltid nåt ;-)


Nu mot stan och kvällens sista hämta-lämna-hämta runda.
Och sedan gör vi kväll här isi Sme´.



Hej svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar