onsdag 9 november 2011

Att tvätta vitt

När jag tvättade häromsistens så bestämde jag mig för att köra alla sängkläderna på 95 grader.

Det mesta av sängkläderna var vita, men inte alla.
Dock vet jag av erfarenhet att sängkläder tål 95 grader, jag har tvättat dem i den temperaturen förr.

Vad jag inte har gjort förr är att tvätta kläder bestående av 50 % bomull och 50 % linne.
I 95 grader.

Nu har jag det. På något vis hade Makens fina vita sommar skjorta, nyss hemkommen från Turkiet, blivit insorterad bland allt det vita. Med all rätt.

Om man tänker på kulören.

Men inte om man tänker på graderna.


*nytvättad och fin*

Min räddning är nog den där halvan av bomull.
För minsann om skjortan inte bara ser ut, utan även passar som tidigare.

Kanske lite vitare än vanligt.

Men storleken...
Densamma.

Somliga dagar har man tur.



.

2 kommentarer:

  1. Verkligen tur med skjortan,med tanke på linnet..
    med det var nog bomullen som räddade den....
    Friskt vågat!!!!!!!!!!!!!
    Där ser man...
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Mammsen:

    Det var inte vågat alls.
    Jag visste inte att den var där bland sängkläderna.

    Jag hade ALDRIG vågat prova!

    Men nu vet jag ju att det funkar, en gång i alla fall :-)

    Lycka till med Zumban i kväll!

    Kramkram

    SvaraRadera