söndag 20 november 2011

Partaj på Western Farm

Igår var ju jag och kära Maken bjudna på julbord i Boden av och tillsammans med ett företag han brukar göra jobb åt.
Vårat sällskap på tolv personer hade bokats in på övernattning på Hotell Bodensia och så julbordet då med tillhörande julshow ute på Western Farm.

Hotellrummet var riktigt mysig.
Rent, fint och härligt fluffiga täcken och kuddar.


*mysigt*

Det var bara ett problem.
Rummet låg på nionde våningen.

Jag fick svindel bara jag tänkte på hur högt upp i luften jag befann mig och när Maken utbrast:
-Kolla utsikten!, då blev jag helt svimmig.

Att beundra nån utsikt var det inte tal om, men jag fotade lite på måfå en bit inifrån i rummet. Så tänkte jag att jag kan titta på den i dag i stället då jag befinner mig mer på mark nivå.


*uppe i det blå*

Det funkade bra.

Men när vi skulle öppna och få lite friskluft på kvällen då blev jag svimmig igen och höll i mig i fåtöljen.
I fall det nu skulle vara möjligt att man kan ramla ut genom en fönsterspringa på en knapp decimeter...

Middagen på Farmen var god. Märker att jag har ändrat mina val vad gäller julmat de senaste åren.
Tidigare åt jag i princip bara köttbullar, prinskorv och legymsallad. Kanske lite sill och så potatis då.
Julvört med russin och en god ost kunde också gå an, men annars var det inte mycket.

Nu är det fisken som hägrar mest.

Sillar i alla former, lax och en god pastej blev gårdagens val. Sedan smakade jag faktiskt både skinka, lite korv och rostbiff också.


*årets första julmat*

Det absolut godaste var nåt jag aldrig smakat tidigare.
Svartvinbärs sill. Låter helt galet och det var precis vad det var.
Galet gott.
Har googlat ett recept vi ska prova här hemma i år. Spännande!


*här satt vi*

Julshowen var också en upplevelse, ett par riktigt bra sångnummer varvat med andra som fick publiken att både skratta och sjunga med för full hals.

Sedan var ju ett par stycken i vårat sällskap såklart tvungna att testa den Mekaniska Tjuren...
Jisses jag tror det var länge sedan jag skrattade så hejdlöst. Den showen slog nästan den egentliga.

Så en jättekul kväll och många timmar senare, var det verkligen skönt att bädda ner sig i den mjuka sängen och vila trötta fötterna en smula.


En god frukost, en timmes bilresa hem och så kalas för Brorsans tjej på det, så var den här helgen över.


Tiden går fort då man har roligt.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar