torsdag 24 november 2011

Förlåt!

Alltså, jag har en bekännelse att göra...

I går när jag satt och gick igenom min arkivmapp så upptäckte jag en av mina listor som jag skrev för en si så där tre månader sedan.

Sakta men säkert har vi kryssat av det mesta.
Sakta men säkert har listan fallit i glömska.

Och nu till bekännelsen:
Jag tror det är mitt fel att det inte kommit någon snö ännu.
Läs själva.

För här har ni listan, kopierat rakt av.
Svart på vitt...

-----------------

Höstplanering -11

Saker att göra här hemma innan snön kommer.

Ringa jujutsu tränaren ang. Edvins gradering. X
-orange bälte och diplom

Sätta upp utebelysning. X

Tömma och sätta undan poolen. X

Plocka ihop studsmattan. X

Göra höst på gården. X
-sätta undan leksaker samt gungan
-plocka in ute möbler mm

Städa pannrummet.

Sortera fram och inventera höst och vinterkläder. X

Ordna med lämplig utrustning åt barnen till älgjakten. X
-kläder
-skor

Städa till i kontoret. X

Städa badrumsskåpen. X
-korgarna
-skåpet
-toalettskåpet

Ordna så vinter sakerna är lättillgängliga.
-pulkor, bobbar, sparkar mm.

Fönstret ovanför garageporten måste bli utbytt. X

Putsa fönster.

Klippa gräsmattan en sista gång.



-----------------


Så ifall någon undrar varför det klipps gräsmatta isi Sme´lagom till första advent eller varför vi putsar fönster i minusgrader.



Nu vet ni.

Vi gör ett ryck å det snaraste.
Senast till veckan borde vi vara klara med de återstående sakerna.
Jag lovar.

Sedan kommer snön.



/ Hälsar den skyldige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar