tisdag 1 november 2011

November

Kottarna är nästan färdiga med alla läxorna och höstlovs känslan börjar infinna sig så smått. I dag har här varit ett sammelsurium av kompisar och det har skrattats hej vilt åt jag vet inte vad på vindan.

Sedan försvann de ut och jag förberedde lilla e's sista hemuppgift. Adjektiv och hur man komparerar dem.
Vidare adjektiv i positiv, komparativ och superlativ.

Trekantig, trekantigare, trekantigast...

Ska bli skönt i morgon då allt är avbockat och vi kan ta sovmorgon och bara njuta av ledigheten.
Maken jobbar ihärdigt efter sin ledighet men nån eftermiddags aktivitet ska vi klämma in tillsammans. Badhus, bibliotek och kanske bowling står på önskelistan.

Såg att de hade nån aktivitet på bibblan på torsdag med spökberättelser och spökdrink. Det kanske Kottarna skulle gilla.
Här hemma blev det inte att vi firade Halloween alls i år då det inföll mitt i att de kom hem från utlandsresan.
I och för sig brukar vi inte fira särskilt mycket men Kottarna har haft Halloween fest ibland och oftast brukar vi göra en pumpalykta.

Minns första gången jag släpade med mig Magnus för att köpa en pumpa. Jag hittade en jättebamsing som var Den-perfekta-pumpan, alla kategorier.
Och jag minns makens min då han insåg att 9.90 var kilo priset och inte stycke priset.

Med en pumpa på dryga tolv kilo blir det ju en viss skillnad...



Nu ska jag och Stora E se Äntligen Hemma medan grabbarna grejjar med annat.


Ha det gott!

.

2 kommentarer:

  1. Full ´Rulle`verkar det vara isi smé...
    Kram o god natt från en frisk... Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:

    Snart är jag också frisk.
    Har jag bestämt.

    Kram kram.

    SvaraRadera