måndag 14 november 2011

Jalla jalla!

I dag fick vi reklam som alla andra måndagar.

Och idag hade de ett recept i Coop bladet.
Ett recept på supersnabb laxpasta.

Jag gillar supersnabbt.



Men en timme och tio minuter?
För färdiglagad lax och färsk pasta som man kokar på tre minuter blankt.
Jag undrar vad de inkluderade i den tiden, förutom själva matlagningen.

Lite välbehövlig avkoppling kanske :-)

Jo, sen kom det vykort från Maken och barnen i dag också.
Från Turkiet ni vet.



Jag kan hälsa att de har kommit fram och har kommit sig i ordning på hotellet. De har det mycket bra där borta.
Solen skiner och de badar och äter gott.

De är snart hemma igen, står det.

Och att de saknar mig.
Mycket.

Det känns bra.

Så här tre veckor senare.


Veckans temaord alltså; Snabbt


Nähepp, nu är det nog säkrast jag går och gör mig i ordning så jag inte kommer för sent till min dejt med goa vännen A i kväll.

Det skulle just se ut.




*

2 kommentarer:

  1. Kan meddela att fasters Finaste o mammsen också fått vykort från Turkiet idag...
    Kram

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:

    Bättre sent än aldrig!

    Kraaam

    SvaraRadera