torsdag 23 februari 2012

Nästan fredag

Det är precis vad det är idag.
Nästan helg.

Skönt skönt ska det bli.
Hade bestämmt mig för att ha en dag och bara vila.
Ligga och se på alla möjliga och omöjliga dagsåpor på tv, men si det blev det som det blev med.
Den däringa Kronprinsessan bestämde sig för att klämma ut sin lilla bebbe i natt.

Och det är ju verkligen en underbar upplevelse, kan jag tänka mig.

Hela tv-rutan på de flesta kanalerna körde samma radda om och om igen.
Det är ju bra.
I fall någon nu inte klivit upp lika tidigt som jag.
Och redan hört det.
Många.
Gånger.

Så var det salut.
För den nykläckta.

I stället för Hem till gården.

Hå hå ja ja.
Så det kan bli ibland.

Och inte har jag ätit nån prinsesstårta heller.



I morgon ligger jag nog kvar i sängen.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar