torsdag 9 februari 2012

Snart helg

Tänk vad mycket bra ideer man får ibland.
När man bara orkar vila och möjligen susa runt på nätet så kan man hitta små guldkorn till pysselbloggar.

Hittade ett jättekul pyssel som jag ska försöka mig på under helgen om jag orkar.
Ska visa er sen då det är klart.

Har lagt gula ärtor i blöt nu ikväll så ska jag koka lite ärtsoppa i morgon. Passar bra att ha i frysen som snabbmat nån eftermiddag då vi har fullt upp med annat.
Kanske jag tar mig en skål i morgon också.
Gillar inte de färdiga på affären med mystiska köttbitar i. Då kokar jag hellre egen och kan krydda som jag vill.

Passande nog har vi för tillfället otaliga paket med gula ärtor i skafferiet. Gula ärtor som i första hand har tjänstgjort som ammunition till grabbarnas ärtbössor i sommras...
Dags kanske att det blir lite mat av ärtorna också.
God god soppa :p


Nu blir det soffhäng i väntan på att Magnus kommer hem från hockeyträningen. Då ska vi se dagens avsnitt av Once upon a time som vi spelat in.
I morgon är det fredag.
Det gillas.


Ha en skön kväll!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar