onsdag 22 februari 2012

Onsdag isi Sme

Idag kom världens finaste Tussilago och hennes lillkille förbi och hälsade på.
Med sig hade de en härlig bukett tulpaner och supergulliga muffinsformar.


*älskar tulpaner*

-Tack, gulle er! Jag blev jätteglad.

Så fort jag känner mig piggare ska jag baka nåt mumsigt.
Då blir det go´fika isi Sme.

Till middag idag blev det kantarellsoppa. Övriga familjen toppade sin med stekt kyckling i små bitar och finstrimlad purjolök.
Såg jättegott ut men höll mig till den släta soppan och yttepytte lite purjo.
Det var gott så också.

Vi gjorde egna vitlöksbröd till. Skivad fralla, vitlökssmör, fransk örtkrydda och så ost på det.
Skjuts in i ugnen en kvart så har man godaste brödet till.
Vågade till och med smaka jag med, och *peppar-peppar* så har det gått bra än så länge.

Några matbilder blev det inte för vi hade mys och tände ljus. Och det blir liksom så suddiga bilder då.
Ni får försöka föreställa er det goda istället.

Nu ska jag ta och söka reda på nåt att läsa. Har faktiskt inte varit på bokrean i år ännu. Blev rätt besviken förra året över det rent ut sagt kassa utbudet på framför allt Bokhandeln här i stan.

Uselt med barnböcker, uselt med vuxenböcker och inga matböcker heller att tala om.

Hur det är i år vet jag som sagt inget om, men några större förhoppningar har jag inte. Det får bli lite bokrea på nätet i stället.

Ska sätta mig med Kottarna i morgon tror jag och se om vi hittar nåt.
Inte riktigt bokrea för mig, men det brukar ju gå rätt snabbt att få hem böckerna och ibland är det till och med billigare.
Får väl nöja mig med det, men nä, samma sak är det inte...


Nåväl, lite kvällspyssel här hemma nu och så söka det där att läsa.
Sedan blir det ett avsnitt av Masterchef Sverige innan jag bäddar ner mig.



Hej svejs vänner!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar