måndag 28 maj 2012

Imse Vimse

Vid två tillfällen tidigare har jag fått order av Maken att inte använda fjärrkontrollen till att döda spindlar med.
Han säger att den inte är tillverkad för det ändamålet.

Det vet jag också.

Men vid båda tillfällena kan jag nästan säkert hävda att det var i självförsvar.
Och att fjärren var det som fanns inom räckhåll.
Och att spindlarna sprang ganska fort där på golvet.
Och att jag ville göra lidandet så kort som möjligt.
För mig.

Jag kallar det Nöden-Har-Ingen-Lag.

I dag var det lite annorlunda däremot.

Då hängde eländet i en tråd.
Ner från taket.
Framför dörröppningen till vardagsrummet.

Och jag var inne i vardagsrummet.
När jag fick syn på den.

I nära en halvtimme hängde den där.
Den firade sig upp.
Och ner.
Otaliga gånger.
Och det tog en evighet innan Kottarna kom hem från skolan och kunde komma till undsättning.

Sedan gjorde vi proceduren kort.

Först spayade vi den med hårspray.
Elsa bidrog med sprayet.
Edvin stod på en stol och sprayade på den.
Jag hejjade på och dammsög sedan upp den.

Inte ett ben rörde den.
Av förklarliga skäl.
Hårspray är rätt klibbigt så att säga.
Det ska jag använda fler gånger.



Och jag rörde inte ens fjärrkontrollen.

Duktig tjej där.



*

4 kommentarer:

  1. Precis så ska de tas:) Men sen ett papper på o hamaren för lite tillplattning:)
    Jante

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attan, det glömde jag göra.
      Tänk om den kryper ut ur dammsugarpåsen nu?

      Fasa!

      Radera
  2. Haha. Jag låter inte heller spindlarna leva. blir oftast "Man tager vad man haver" när spindlarna ska till och bli platta ;)
    //Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, närmaste tillhygget brukar duga åt mig :) Ju plattare desto bättre.

      Snälle Maken min, han bär ut dem i tråden.

      Sånt galenskap skulle aldrig jag komma på att göra...

      :)

      Radera