fredag 11 maj 2012

Nu är det fredagsmys...

Eller ja, det är ingen stående punkt här hos oss det här med fredagsmys.

Somliga dagar kanske vi äter nåt särskilt gott, men somliga fredagar äter vi lika gärna gröt och smörgås.
Om man nu ska räkna att det är maten som fredags myset.

Och det är det ju inte nödvändigtvis...

Ikväll är fredagsmyset hockey.

Sverige spelar mot Ryssland och de har båda vunnit sina senaste fyra matcher. Så ikväll blir det spännande.

Fast lite gott blir det också.
Förstås.
Nu när jag har kunnat börja äta igen.

Maken föreslog tunnbrödrulle med grillad korv och potatismos.

Till det ska jag göra Stäppsallad, tror jag.
En god röra med bland annat äpple, purjolök, keso och pepparrot i. Den gjorde vi på hemkunskapen för si så där hundra år sedan och jag har nog inte gjort den sedan jag bodde hemma.

Hemma med mamma alltså.
Blir den lika god som jag minns så ska jag lägga upp receptet här sedan.

Nåväl, nu ska vi åka och handla!



Tiddelipom!

2 kommentarer:

  1. Jaa, den var god! Glömt receptet...mängderna alltså.. Mysig fredag önskar jag er.
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:

    Jo den blev god nu också. Men jag tyckte propotionerna var lite konstiga.
    En halv dl majonäs och bara en fjärdedels dl keso.
    Jag tog en hel dl keso och det blev gott.

    Får ta receptet då vi ses nästa gång.

    Kram kram.

    SvaraRadera