söndag 20 maj 2012

Sommarens festligheter

Har i vanlig söndagsordning suttit med almanackan och gjort veckans planeringar.
Inte alltid veckans roligaste, men jag gillar ju listor och att skriva matplaneringar, så det går.

Det här blev veckans middagsmeny:

Må: Kyckling-paj med broccoli och körsbärstomater

Ti: Ugnspannkaka med rårivna morötter

On: Lax i ugnen med mild citrussås, potatis och gröna ärtor

To: Palt med rårörda lingon och bacon

Fr: Älgfärsbiffar med ugnsrostade rotsaker, sås och grönsallad



Sen kom jag på att jag skulle skriva in alla sommarens kalas och olika firanden också i almanackan. Och beställa mig nåt lite fint att ha på mig.
Så det har jag gjort.
Hittade ett par olika alternativ så får vi hoppas att de hinner komma innan allt kalasande drar igång.

I sommar kommer vi inte att åka på semester någon längre stans utan tillbringa mycket tid ute i stugan och här hemma, tillsammans med familj och goda vänner.

Magnus har varit på jakt efter en ny grill i dag och hittat en möjlig vinnare. Själv gick jag och förälskade mig i ett par jättefina stora vita krukor som jag vill ha här ute vid bron.
En på var sida.

Åh, de var såå fina.
Så fina så jag redan börjat planera vad som skulle vara fint att ha i dem. Nu får jag bara hoppas att de inte tar slut innan jag får inhandlat dem. Pallkragar har jag också tänkt införskaffa i sommar.
Att plantera kökskryddor i och kanske lite morötter och sallad.

Är så kul att planera nu när jag känner att jag börjar få orken tillbaka. Äntligen en sommar när jag, förhoppningsvis, kommer att vara pigg och frisk från skov.


Det ser jag fram emot.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar