torsdag 1 augusti 2013

Augusti månad

Jag älskar augusti.

Då blir det mörkare på kvällarna.
Man kan tända massor med ljus.
Mysa.

Och fika med goa vänner.
Bygga upp depåerna lite inför den annalkande hösten.
Och vintern.

Typ.

Det gjorde jag idag.


*lemon meringue pie*

Den pajen!

Fyllningen med sötsyrlig hemkokt lemoncurd.
Jösses vänner, hädanefter kokar jag också min curd själv.
Plättlätt och håller en månad i kylskåp.
Galet gott.

Så tack Anni för den goda erfarenheten!


Närmast väntar bokhäng med min kvällskompis, Kriminalinspektör Barbarotti.
Vi har nämligen ett fall att lösa.


Tiddelipom!




2 kommentarer:

  1. Ja vad smarrig den blev. Blir lika förvånad varje ggr jag lyckas med nåt i bakväg.
    Tack för en trevlig dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Detsamma för den trevliga dagen goa kompis!

    Nu ska jag ge mig i kast med lite bakning här isi Sme´ också.
    Håll tummarna!

    Kramkram

    SvaraRadera