torsdag 29 augusti 2013

Middags tips!

I går var det fisk på menyn här isi Sme´. Vi äter ju fisk rätt ofta och nu kände jag mig lite sugen på att prova ett nytt recept jag hittat på Coops hemsida.
Det fick bli Lax med röd curry.
Ett busenkelt recept med få ingredienser och snabb tillagningstid.

500 gr laxfilé (dela i 4 portionsbitar)
1 burk kokosmjölk
2 msk röd currypasta
salt till fisken
250 gr broccoli (jag satte frysta buketter direkt i formen)

Lägg laxfiléerna i en ugnsform.
Salta dem och vispa sedan ihop kokosmjölken med den röda currypastan.
Fördela broccolibuketterna mellan laxfiléerna och häll såsen i formen.
Tillaga mitt i ugnen i 20 minuter på 200 gr.

Servera med kokt jasminris till.



*bild lånad från coop.se*

Gott gott gott!
Ska ni äta fisk i veckan så prova detta.

Det enda som var synd var att det inte blev nåt över.
Jag hade gärna ätit det idag också.


Tiddelipom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar