lördag 24 augusti 2013

Lulesväng och loppisfynd

Gjorde oss en sväng till Luleå i går. Present till ett födelsedagsbarn skulle inhandlas och så passade vi på att åka och titta på Ostindiefararen Götheborg som nu ligger i hamn i Luleå.



Mäktigt skepp det där!

Vi gick inte ombord utan nöjde oss med att kika från land. Tänk att nästa vår ska de segla till Kina med skutan.
Det är onekligen en bit dit...

När vi kom hem packade jag upp ett loppisfynd som min goa Mammsa hittat till mig på förmiddagen.
Vi var bara snabbt in och hämtade kartongen i Kalix innan vi åkte till Luleå och jag hade inte hunnit kika närmare på den.
Kolla vilket toppen fynd:


*kastrullernas kastrull*

En SaftMaja, komplett med alla delar och med bruksanvisningen och original kartongen kvar, för 30 kronor.
30 kronor!
Hon är en pärla min mamma.

Nä, nu blir det lite frunch innan jag drar igång med dagens projekt.

Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar