lördag 17 augusti 2013

Det närmar sig

Har ju loppat runt en del i sommar på jakt efter gamla fina koppar till mitt kafferep.
Och nu tror jag minsann den börjar vara komplett.
Fast det förstås, hittar jag nu några godingar nånstans så kanske de får följa med hem de med.

Några har jag fyndat själv, men jag har också fått ett par.

Två små jättesöta av Mamma och i går överraskade bästa Syster Yster mig med ett gäng.
Med tillhörande assietter och en sockerskål.
Fina ni.


*hela samlingen*

Nu ska jag börja spåna på kaksorterna så ska vi ställa till med baluns här isi Sme´.
Sju sorters kakor, ett vetebröd, en sockerkaka och en tårta säger traditionen.
Fint skulle det vara när det begav sig.

Vi får väl se var det slutar.

Ha en fin lördag nu allihopa.
Och glöm inte bort att fira vår fina älv så här på Nationalälvens dag.

Tiddelipom!


2 kommentarer:

  1. Vilken vacker samling kaffekoppar du har.
    OM jag blir bjuden på kafferepet så skulle jag kunna offra mej att dricka kaffe in en sån fin kopp ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart du ska komma!
    Ska bara börja baka kakor först. Och se fååår man dricka annat också.
    Men man måste dricka i kopparna ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera