torsdag 8 augusti 2013

-Isi Sme´s bageri, var god dröj...

Om ni undrar var jag hållit hus de senaste dagarna så kan jag tala om det.
Vid spisen.

Inte så att Käre Maken kedjat fast mig direkt, utan helt frivilligt.
Jag har bakat till lördagens Kotte-kompis kalas.
Fyra långpannor med rutor.
Ett gäng chokladbollar, typ massor, för man får alltid räkna med lite svinn innan... Och så hastbullar och, hör och häpna, äppelmunkar idag.
Sen tror jag det var nåt mer, men jag kan inte komma ihåg vad.

Äppelmunkarna var min skräck.

Inte munkarna såklart, men friteringen av de små raringarna.
Man vill ju inte elda upp huset så här några dagar innan.
Inte över huvudtaget faktiskt.


*hon bakar några med socker på*

Men det gick bra.

Så nu ligger 70 små godingar och väntar på att få bli uppätna till helgen.
Och jag ligger på kökssoffan och vill inte ta reda på disken.


*Jaaames!*



Tiddelipom!



1 kommentar:

  1. Jösses kvinna vad du bakar och står i du är så duktig.
    Och munkarna mmm spar en till mej ;)
    Kramelikram.

    SvaraRadera