lördag 19 oktober 2013

Att ladda batterierna

Här har varit rätt hektiskt de senaste veckorna, för att inte säga månaderna.
Maken var skrotig i somras, min mage har krånglat länge och det har varit en hel del jobb också. I veckan reste Magnus ner till Dalarna ett par dagar på jobb och jag har mest bara vilat mellan mina uppdrag.

I helgen bestämde Maken att det skulle vara fritt från alla inbokningar, vi skulle bara vara och göra lite vad som föll oss in att göra.

En tur till Haparanda igår.
Sen sov vi länge i morse och så blev det frukostbuffé på Stora Hotellet. Fil med russin och torkade bananer.
Rostbröd med leverpastej och gurka, en småfralla med solrosfrön, ost och tomat.
Bacon och lite äggröra och så vattenmelon och ett glas vatten på det.

Förstå att min matlust börjat återvända! Det där var nog nära en halv veckas intag bara för en tag sedan. Det är skönt kan jag säga.
Men nån lunch var det inte tal om sen och middagen fick vänta ett bra tag den med.


*ugnsrostade rotsaker och broccoli på g till middag*

Jag som alltid vill ha mina saker inplanerade, har just fått en aha-upplevelse.

Det var ju jätteskönt att göra oplanerade saker!
Att bara vara.
Lite spontan.

Märklig känsla.

Men skön...

2 kommentarer:

  1. Låter som att ni haft en super mysig helg det måste man ha emellanåt.
    Skönt att höra att matlusten är tillbaka.
    Kramisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Det var verkligen behövligt.
      Båda delarna.

      Kramisar

      Radera