söndag 13 oktober 2013

Rädda det som räddas kan

Vaknade mitt i natten av att det både stormade och regnade ute.

Bäst jag låg där och funderade kom jag på att jag ju lämnat påsen med mina ljung och prydnadskål på en inte alltför skyddad plats ute på uppfarten.

Såg för min inre syn hur både påse och höstblomster flög till väders.

Så medan Maken sussade vidare var jag på jakt ute på gården iförd endast underkläder, fleecejacka och stövlar.
I mörkret är det ju ingen som ser nåt ändå, tänkte jag, tills jag sprang förbi våran strålkastare med rörelsedetektor.
Då blev det ljust där ute kan jag säga.
Såå typiskt.

Jaja, skrämde jag nu vettet ur nån stackars nattsuddande bybo så får jag leva med det.

Fint blev det i alla fall när jag planterade blommorna senare på dagen.
Var så skönt ute med solen som kikade fram.


*välkommen hösten*

Om jag orkar i morgon ska jag hämta lite mossa att fylla ut med.
Men tillsvidare så fick det bli bra så här.

Ha en skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Fick mig ett gott skratt,,,ute i blåväder i "man tager vad man haver" på sig!
    Fint du gjort på bron. Välkommnande :)
    Kram Mammsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mammsen! Jo. Grannarna borde väl vara vana vid det här laget...
      Kram

      Radera
  2. En syn för gudar?
    F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du F. Misstänker starkt att det var en syn för både gudar och annat lösöre som eventuellt såg mig...


      Radera