onsdag 30 oktober 2013

Höstlov isi Sme´

Här märks det verkligen att höstlovet kickat igång.
Kottarna sover länge på morgnarna och här är tyst långt fram emot tiosnåret innan man ser skymten av rufsiga morgonfrisyrer.

Jag och Edvin har bakat en smaskig morotskaka som vi överraskade övriga familjen med och i går tog vi oss en tur till Haparanda för lite inköp och middag ute på restaurang.


*härligt höstig filt*

Högst upp på inköpslistan var en ny vardagsrums matta. En stor.
Gärna 2 x 3 meter var önskemålet och precis en sån hittade vi. Nu ligger den här och jag är såå nöjd med vårat val.


*och senare kommer nya gardinerna och soffkuddarna, hej och hå*

Käre Maken säger dock att lägga in den ny mattan dagen innan Sonen ska ha biokväll med polarna är lika stor idé som att städa innan ett barnkalas.
Men det blir nog bra med det. De är ju inga småkillar längre och ikväll blir det således pizza och snacks för grabbarna medan stora tjejen ska på Halloweenpartaj hos en kompis.

Själv ska jag fuska och äta godis mitt i veckan, läsa min senaste lånebok och bara mysa.

Är det höstlov så är det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar