tisdag 13 maj 2014

Mitt-i-veckan-middag

I morgonkväll kommer mina Pysslingar hit på middag.

Ska bjuda på thaimat hade jag tänkt, för jag har fått recept av Syster Yster på några rätter vi ätit hos dem här tidigare och som var jättegoda.
Hon hade lagat vårrullar, en köttgryta och så en wok med äggnudlar och färska grönsaker i, när vi var där. Smakrikt men inte så starkt, fast det väljer man förstås själv med mängden tillsatta kryddor.

Har varit på Buketten och bunkrat upp lite olika tillbehör också.



Bland annat en söt plommonsås till vårrullarna, och så ska jag göra en sötstark dippsås med chili och lime också.
Ska bli skoj att prova lite nya recept.
Sen är ju nästan det bästa av allt, förutom sällskapet såklart, att duka. Älskar att duka fint och göra det lite extra festligt med ljus och fina servettbrytningar.
Vackra glas och favoritporslin.

Nä, nu måste jag sätta fart här så jag blir klar med dagens "måsten" och kan ägna mig åt roligare saker sen.

Ha en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar