söndag 11 maj 2014

Risigt värre

Nu är släpet lastat och redo för en vända till tippen.


*bästa Kottarna har hjälp till och gjort ett toppenjobb*

Men än finns det en del kvar att fixa med på gården.
Mest ris och torrt gammalt bråte som måste rensas bort. Sen har några Vattenfallsmänniskor varit här och klättrat på vår stenmur, sågat ner och lämnat en massa halvhöga träd därikring.


*fina gamla stenmuren*

Förstår att det finns en relevans i det på grund av ledningarna som går där, men jag hade blivit bra mycket gladare om de gjort det ordentligt och inte lämnat vissa stammar halvsågade så vi knappt fick lös dem.

Och så är det vinbärsbuskarna. De tycker jag är svårast att veta hur man ska göra med.
Vilka grenar ska sågas bort?
Vilka kommer det bär på? Vi har ju både svarta- och röda sorter.
Ska man klippa buskarna nu eller på hösten och hur kraftigt törs man ansa dem? Vill inte ta i för hårt för jag vill gärna ha bär sen efter sommaren.


*kolla rishögarna!*

Sen skulle jag gilla att ha såna gammaldags pioner i rabatten mot bagarstu' väggen.
Men dem kan jag verkligen ingenting alls om.

Kommer att bli mycket googlande här.

Tillsvidare får jag nöja mig med sköljmedel med piondoft.
Det är vad det doftar här hemma just för tillfället.
Inte fy skam det heller.


Tiddelipom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar