onsdag 11 februari 2015

Kan det månne vara våren?

Jisses så det rasar från taken nu och ljudet av snö som smälter och droppar ner på fönsterblecken har hållit mig vaken halva natten.


*nästan snöfritt på uthustaket också*

Nu tycker jag det får bli kallt igen. Kanske inte 30 minus, men plusgrader i februari är inte skoj. Min moster och mina två små kusiner kommer upp till sportlovet och då vill jag gärna har vackert väder.
Så minusgrader, gnistrande snö och sol, si vous plait!

Annars har jag roat mig med att sy om ett par byxor som behövde fixas. Blir ofta sysugen den här årstiden.
Älskar min symaskin men den behöver sannerligen smörjas upp.


*gamle trotjänaren*

Den rasslar lite och för säkerhets skull använder jag Käre Makens svetsglasögon som skydd.
Har varit med om att synålen gått av och svischat förbi kinden och att få den i ögonen har jag sannerligen ingen lust med.
Annars går han som en klocka min käre Sygvard.

Nu funderar jag på att ta mig för att sy lite örngott av ett tyg jag har. Elsa har en jättekudde i sin säng och den är inte lätt att hitta passande örngott till.
Borde i alla fall få ut minst två stycken av lakanslärften så har vi ett par extra till ombyte.

Torsdag i morgon och sedan fredag. Wii!
Då ska jag och tjejerna på middag.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar