lördag 14 februari 2015

Oh what a night!

Oj så skoj vi hade i går kväll, jag och tjejerna.

Vi åt jättegod mat. Först vitlöksbröd till förrätt, sen valde jag en helt galet god fisk till varmrätt och avslutade med en chokladmousse med helt fantastiska hallon till dessert.
Efter tre timmar på Lilla fortsatte vi kvällen hemma hos Anja. Så länge sedan jag skrattat så mycket och himmel så välbehövligt det var.


*smörstekt röding, ugnsrostade primörer och en vitvinssås smaksatt med Västerbottensost*

De andra tjejerna valde bla. stekt torskrygg med brynt limesmör, renfilé med shiitake svampchutney och en av dem valde hängmörad entrecote.
Mot slutet var jag så mätt att jag inte fick ner all dessert och ändå känner jag idag att jag gärna skulle gå en runda till med all den goda maten vi åt.

Men ikväll blir det i stället en tre rätters middag här hemma. Vi firar Alla Hjärtans Dag och åttaårig förlovningsdag här isi Sme'. Till förrätt blir det räktoast och till dessert ska Elsa göra äppelpaj.
Varmrätten har vi däremot inte bestämt ännu så det funderar vi vidare på.
Jag röstar i vanlig ordning på fisk så får vi se.

Ha en jättefin dag och kramar i massor till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar