söndag 1 februari 2015

Ner ner ner nerför backen ner

Jisses vilka mängder snö vi har fått senaste veckan!
Jag som älskar snö tycker det är jättehärligt, men jag fasar lite inför när det ska smälta sen. Vi kommer att kunna ha gyttjebrottning här på gården.


*hemma på gården*


*i fyrvägskorsningen vid Käre Makens kontor i stan*

Passade på att vara ute i går när det faktiskt var ett uppehåll i snöandet.
Vi packade in oss i bilen med bob, madrass och två Kottar som bestämt sig för att åka ner från toppen av Rudträskbacken, for och hämtade med oss ett par vänner och så åkte vi till backen.

Under dagarna är det ju fullt med slalomåkare där så vi väntade till de hade stängt och backen var tom.
Sen åkte de.
Helt galet som de susade nerför, men det gick bra. Inga vurpor som tur var.


*på topp*

Egentligen hade vi tänkt laga fylld fläskfilé i går men det blev så sent efter backen så vi åt Kinamat med vännerna istället. I dag blir det däremot att laga det så jag får lägga ut receptet sen om det blir gott.
Nu ska jag ta mig lite frukost och så får vi se vad vi hittar på.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar