måndag 9 februari 2015

Lite fler systrar i samlingen

I dag har vi varit med Edvin till tandläkaren i Luleå. De kommer ju plocka bort hans tandställning här framöver, men än är det tydligen en hel del kvar att göra.
Efteråt susade vi ut till Storheden en sväng.
Käre Maken och sonen var in på Elgiganten och kikade runt medan jag själv hade siktet inställt på en annan affär. Har spanat in ett par fina temuggar jag gärna skulle ha i min samling.

Bland annat denna goding:


*bild lånad från --> Designonline*

Ni vet Tant Brun från Elsa Beskows sagoböcker om Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin. Tant Brun heter i själva verket Jeanette, så den muggen var ju given.
Sen blev jag lite förtjust i hennes systrar också.
Nu köpte jag inga muggar i dag för jag hittade dem billigare på nätet och fraktfritt dessutom.

Så morgondagens projekt går ut på att rensa bort saker ur köksskåpet så mina nya raringar får plats.

Tiddelipom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar